DSpace Repository

Enterprise 2.0 – sosyal yazılım sistemlerinin kurumsal kullanımı

Show simple item record

dc.contributor.author Klein, Müge
dc.date.accessioned 2014-07-16T07:31:44Z
dc.date.available 2014-07-16T07:31:44Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.issn 1300-0845
dc.identifier.uri http://dspace.marmara.edu.tr/handle/18832014/1024
dc.description.abstract Özet Özel ortamlarda çok popüler olan sosyal yazılım sistemlerinin kullanımı her geçen gün yaygınlaşmaktadır. Bu sistemlerin dayandığı Web 2.0 teknolojileri, hizmetleri ve yaklaşımları, İnternet’te dinamik ve verimli bir iletişim ortamı sağlar. Bu çalışma, sosyal yazılım sistemlerinin ve Web 2.0 teknolojilerinin kurumsal alanlarda kullanımı anlamına gelen Enterprise 2.0 kavramı çatısı altında, sosyal yazılım sistemlerinin kurumsal kullanımını incelemeyi amaçlayan, teorik bir çalışmadır. Çalışmada sosyal yazılım uygulamaları kullanım modelleri ile tanıtıldıktan sonra, bu uygulamaların kurumsal kullanımını konu olan bir kaynak araştırması yapılmıştır. İncelenen kaynaklardaki kullanım olanaklarının sınıflandırmasını değerlendirilerek, sosyal yazılım sistem-lerinin kurumsal kullanımı için yeni bir sınıflandırma önerilmiştir. Bu sınıflandırmaya dayanarak ve Enterprise 2.0’ın belli başlı başarı faktörleri belirlenerek gelecekteki çalışmalar için öneriler getirilmiştir. Abstract The use of social software systems which are very popular in privat life today, is expanding. These systems base on Web 2.0 technologies, services and approaches and they provide a new way of dynamic work and efficient communication on the Internet. This paper is a theoretical work aiming to study the corporate use of social software systems, which is known as Enterprise 2.0. After introducing various types of social software systems with the help of use case models, a resource study about corporate use of social software systems is made. The classification of usage possibilities in the source material will be evaluated, in order to propose a new classification type for corporate use of social software systems. Based on this, critical success factors of Enterprise 2.0 will be determined and future work plans will be suggested. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject Enterprise 2.0, Web 2.0, Sosyal Yazılım Sistemleri, Kurumsal Sosyal Yazılım, Kurumsal Sosyal Medya en_US
dc.subject Enterprise 2.0, Web 2.0, Social Software Systems, Business Social Software, Corporate Social Software en_US
dc.title Enterprise 2.0 – sosyal yazılım sistemlerinin kurumsal kullanımı en_US
dc.type Article en_US
dc.contributor.authorID TR206165


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account