Marmara Üniversitesi Açık Arşiv Sistemi

Yüksek öğretim coğrafya programları için coğrafi bilgi sistemlerinin önemi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Demirci, Ali
dc.contributor.author Karaburun, Ahmet
dc.date.accessioned 2014-08-13T13:28:01Z
dc.date.available 2014-08-13T13:28:01Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier.issn 21477825
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11424/2571
dc.description.abstract Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) pek çok ülkede coğrafya bölümlerine büyük avantajlar sağlamıştır. Özellikle ABD ve Kanada gibi ülkelerde görüldüğü üzere CBS ile bölümlerde yürütülen akademik çalışmalar daha derinlik kazanmış, CBS teknolojileri konusunda gerekli bilgi, beceri ve deneyim ile mezun olan öğrenciler ise mezuniyet sonrasında daha rahat iş sahibi olmaya başlamışlardır. Türkiye’deki coğrafya bölümlerinde ise durum farklıdır. CBS, Türkiye’deki coğrafya bölümlerinde 1990’lı yılların sonlarından itibaren yer edinmeye başlamıştır. Günümüzdeki tabloya bakıldığında coğrafya bölümlerinin pek çoğunda CBS laboratuarının olmadığı ve CBS derslerinin verilmediği görülmektedir. Bu durumda CBS’nin doğası gereği coğrafyacılara araştırma ve iş sahibi olma açısından sağladığı avantajlardan Türkiye’deki coğrafya bölümlerinde yeterince yararlanılmadığı görülmektedir. Bu çalışmada CBS’nin Türkiye’de coğrafyacılara ve coğrafya mezunlarına sağlayabileceği avantajların neler olduğuna özellikle ABD’den örnekler verilerek kısaca değinilmiş ve bu avantajlardan nasıl yararlanılabileceği konusunda bazı önerilerde bulunulmuştur. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Marmara Coğrafya Dergisi en_US
dc.subject Coğrafya Bölümleri, Akademik Çalışmalar, Mezunlar, CBS en_US
dc.title Yüksek öğretim coğrafya programları için coğrafi bilgi sistemlerinin önemi en_US
dc.type Article en_US
dc.contributor.authorID TR121343
dc.contributor.authorID TR117968


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

Açık Arşiv'de Ara


Göz at

Hesabım