Show simple item record

dc.contributor.authorVELİOĞLU ÖĞÜNÇ, Ayliz
dc.contributor.authorGÜÇLÜ, HÜLYA
dc.contributor.authorYÜKSEL, Meral
dc.date.accessioned2017-11-20T20:23:48Z
dc.date.available2017-11-20T20:23:48Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11424/5641
dc.description.abstractSağlık Meslek Liselerinden (SML) mezun olan öğrencilere sınavsız geçiş hakkı tanınması ile 2006-2009 yılları arasında, M.Ü Sağlık hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (TLT) programına kayıt yaptıran öğrencilerin çoğunluğunu Hemşirelik bölümü mezunları oluşturmuştur. Tıbbi Laboratuvar Bölümü (TBL) dışındaki bölümlerden gelen öğrencilerde, mesleki eğitim alt yapısının ciddi bir fark yaratmayacağı düşünülse de önemli sorunlarla karşılaşılmıştır. Sorunların en başında, kamu hastanelerine hemşire olarak atanmış, yoğun tempoda çalışan öğrencilerimizin durumu gelmiştir. Özellikle tıbbi laboratuvar teknikerinin temel becerileri için belirgin yetersizlikleri olan hemşirelik çıkışlı öğrencilerimizin, eksiklerini tamamlama gayretleri olsa da, bunun için enerjileri ve zamanları kalmamıştır. Çalışmamızda, TLT programına kayıt yaptıran Hemşirelik bölümü öğrencileri ile ilgili görünür sorunları irdelemek ve göremediklerimizi ortaya çıkarmak amacıyla anket çalışması yapılmıştır. Diğer bir amacımız da öğrencilerimizin “karasızlık analizlerini” yaparak, mesleki kariyerleri için kendilerine faydalı bir yönlendirmede bulunabilmektir. 2007–2009 eğitim öğretim yıllarında TLT programımıza kayıtlı, 71’i SML Hemşirelik bölümü mezunu, toplam 87 öğrenciye uygulanan anket sonucunda, öğrencilerin %40,2’sinin hemşire olarak çalıştığı ve % 57,5’nin KPSS sınavı ile “Hemşire” olarak atanmak istediği belirlenmiştir. Ortaya çıkan çelişkili durum ise öğrencilerin üniversite mezuniyetleri sonrasında, “Tıbbi Laboratuvar Teknikeri” olarak çalışmayı tercih edeceklerini bildirmeleri (%82,8) ve meslek tanımı olarak “Tıbbi Laboratuvar Teknikerliğini “seçmeleri (%59,8) olmuştur. Sonuç olarak, Hemşirelik Bölümünden mezun öğrencilerin, bilinçli olmayan bir tercihle TLT programına devam ettikleri; mesleki tercihlerindeki karasızlığın sürdüğü belirlenmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTıbbi Laboratuvar Teknikeri,Hemşire,Sınavsız Geçişen_US
dc.titleBir kararsızlığın analizi: Hemşire miyim yoksa tıbbi laboratuvar teknikeri mi?en_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.authorID46934en_US
dc.contributor.authorID47037en_US
dc.contributor.authorID28856en_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage31en_US
dc.identifier.endpage34en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record