DSpace Repository

Bir kararsızlığın analizi: Hemşire miyim yoksa tıbbi laboratuvar teknikeri mi?

Show simple item record

dc.contributor.author VELİOĞLU ÖĞÜNÇ, Ayliz
dc.contributor.author GÜÇLÜ, HÜLYA
dc.contributor.author YÜKSEL, Meral
dc.date.accessioned 2017-11-20T20:23:48Z
dc.date.available 2017-11-20T20:23:48Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11424/5641
dc.description.abstract Sağlık Meslek Liselerinden (SML) mezun olan öğrencilere sınavsız geçiş hakkı tanınması ile 2006-2009 yılları arasında, M.Ü Sağlık hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (TLT) programına kayıt yaptıran öğrencilerin çoğunluğunu Hemşirelik bölümü mezunları oluşturmuştur. Tıbbi Laboratuvar Bölümü (TBL) dışındaki bölümlerden gelen öğrencilerde, mesleki eğitim alt yapısının ciddi bir fark yaratmayacağı düşünülse de önemli sorunlarla karşılaşılmıştır. Sorunların en başında, kamu hastanelerine hemşire olarak atanmış, yoğun tempoda çalışan öğrencilerimizin durumu gelmiştir. Özellikle tıbbi laboratuvar teknikerinin temel becerileri için belirgin yetersizlikleri olan hemşirelik çıkışlı öğrencilerimizin, eksiklerini tamamlama gayretleri olsa da, bunun için enerjileri ve zamanları kalmamıştır. Çalışmamızda, TLT programına kayıt yaptıran Hemşirelik bölümü öğrencileri ile ilgili görünür sorunları irdelemek ve göremediklerimizi ortaya çıkarmak amacıyla anket çalışması yapılmıştır. Diğer bir amacımız da öğrencilerimizin “karasızlık analizlerini” yaparak, mesleki kariyerleri için kendilerine faydalı bir yönlendirmede bulunabilmektir. 2007–2009 eğitim öğretim yıllarında TLT programımıza kayıtlı, 71’i SML Hemşirelik bölümü mezunu, toplam 87 öğrenciye uygulanan anket sonucunda, öğrencilerin %40,2’sinin hemşire olarak çalıştığı ve % 57,5’nin KPSS sınavı ile “Hemşire” olarak atanmak istediği belirlenmiştir. Ortaya çıkan çelişkili durum ise öğrencilerin üniversite mezuniyetleri sonrasında, “Tıbbi Laboratuvar Teknikeri” olarak çalışmayı tercih edeceklerini bildirmeleri (%82,8) ve meslek tanımı olarak “Tıbbi Laboratuvar Teknikerliğini “seçmeleri (%59,8) olmuştur. Sonuç olarak, Hemşirelik Bölümünden mezun öğrencilerin, bilinçli olmayan bir tercihle TLT programına devam ettikleri; mesleki tercihlerindeki karasızlığın sürdüğü belirlenmiştir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Tıbbi Laboratuvar Teknikeri,Hemşire,Sınavsız Geçiş en_US
dc.title Bir kararsızlığın analizi: Hemşire miyim yoksa tıbbi laboratuvar teknikeri mi? en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.authorID 46934 en_US
dc.contributor.authorID 47037 en_US
dc.contributor.authorID 28856 en_US
dc.identifier.volume 1 en_US
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.startpage 31 en_US
dc.identifier.endpage 34 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account