• English
    • Türkçe
    • Deutsch
    • français
  • Türkçe 
    • English
    • Türkçe
    • Deutsch
    • français
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Akademik
  • Fakülteler
  • Atatürk Eğitim Fakültesi
  • Atatürk Eğitim Fakültesi Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace Ana Sayfası
  • Akademik
  • Fakülteler
  • Atatürk Eğitim Fakültesi
  • Atatürk Eğitim Fakültesi Makale Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

PISA 2012 verilerine göre matematik okuryazarlığının lojistik regresyon ile kestirilmesi

Thumbnail
Göster/Aç
10.15285-maruaebd.273926-340999.pdf (159.9Kb)
Tarih
2017
Yazar
Mutluer, Ceren
Büyükkıdık, Serap
Üst veri
Tüm öğe kaydını göster
Özet
Bu çalışmada Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı olarak bilinen ve 2000 yılından bu yana her üç yılda bir tekrarlanan PISA araştırmasının 2012 Türkiye verileri kullanılarak öğrencilerin matematik okuryazarlığının, seçilmiş olan matematik dersini dört gözle bekleme, matematik ilgisi, matematik öz algılama / hızlı öğrenme, azim - çabuk pes etme, matematik ile ilgili okuma yapma, matematikten zevk alma, anne ve baba eğitim durumu değişkenleri ile lojistik regresyon tekniği kullanılarak hangi doğruluk düzeyinde sınıflayabildiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yordayıcı korelasyonel desen kullanılarak yapılan araştırmanın çalışma grubunu 596 birey oluşturmaktadır. Verilerin analizi sonucunda matematik okuryazarlığının sınıflandırılmasında anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, matematikten zevk alma, matematik öz algılama/hızlı öğrenme, azim- çabuk pes etme bağımsız değişkenlerin anlamlı etkisi olduğu görülmektedir. Matematik ile ilgili okuma yapıp-yapmama ve matematik ilgisi düzeyi matematik okuryazarlığı üzerinde anlamlı etkiye sahip değildir. Elde edilen lojistik regresyon modelinde gözlemlerin doğru sınıflandırma oranlarının %85,2 olduğu görülmektedir. Araştırma bulgularına göre matematik okuryazarlığında başarılı olan öğrencilerin %94,9’u, başarılı olmayan öğrencilerin ise %54,9’u doğru olarak tahmin edilmiştir.
Bağlantı
http://hdl.handle.net/11424/6012
Koleksiyonlar
  • Atatürk Eğitim Fakültesi Makale Koleksiyonu

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV
 

 

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
Atmire NV