Show simple item record

dc.contributor.authorAvcı, Ahmet
dc.date.accessioned2018-01-25T10:57:55Z
dc.date.available2018-01-25T10:57:55Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11424/6049
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışlarına ilişkin görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada betimsel model kullanılmıştır. Araştırmanın verileri 2013-2014 eğitim-öğretim yılında, İstanbul ili Kadıköy ilçesi sınırları içinde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ve özel okullarda çalışan 1.723 öğretmenden elde edilmiştir. Bu araştırmada veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen “Kişisel Bilgi Formu” ve “Örgütsel Vatandaşlık Ölçeği”nden elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenler, örgütsel vatandaşlık davranışlarıyla ilgili olarak yüksek düzeyde olumlu görüşlere sahiptirler. Katılımcıların görüşleri cinsiyet, mesleki kıdem ve öğrenim durumu değişkenlerine göre anlamlı olarak değişirken; görev yaptığı okulda çalışma süresine göre değişmemektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖrgütsel vatandaşlık, öğretmen görüşleri, okulen_US
dc.titleÖğretmenlerin örgütsel vatandaşlık davranışlarına ilişkin görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.authorIDTR135673en_US
dc.relation.journalEğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.identifier.volume42en_US
dc.identifier.issue42en_US
dc.identifier.startpage191en_US
dc.identifier.endpage206en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record