DSpace Repository

Uyum analizi kullanarak Y kuşağı akıllı telefon kullanıcılarının tüketici davranışlarının anlaşılması: Bursa örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Tüzüntürk, Selim
dc.date.accessioned 2018-02-08T19:05:25Z
dc.date.available 2018-02-08T19:05:25Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11424/6204
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı istatistiksel yöntemler kullanarak Bursa pazarında Y kuşağı akıllı telefon kullanıcılarının tüketici davranışlarının anlaşılmasıdır. Bu amaçla, Bursa ilinde yaşayan ve Y kuşağından oluşan 1052 bireye bir anket uygulanmıştır. Örneklem verilerine dayanarak yapılan Ki-Kare Bağımsızlık Testleri ve Uyum Analizleri ile elde edilen bazı öne çıkan araştırma sonuçları şöyledir: (i) Hane halkı gelir düzeyi ile mobil telefon operatör tercihi ilişkilidir. Özellikle, yüksek gelirli Y kuşağı ve Turkcell mobil telefon operatörünü tercih eden Y kuşağı birbirine daha yakındır. Orta gelirli Y kuşağı ve Vodafone mobil telefon operatörünü tercih eden Y kuşağı birbirine daha yakındır. Öte yandan, düşük gelirli Y kuşağı hem Vodafone hem de Avea/Türk Telekom mobil telefon operatörlerini tercih eden Y kuşağına daha yakındır. (ii) Mobil telefon operatör tercihi ile akıllı telefon marka tercihi ilişkilidir. Özellikle, Turkcell mobil telefon operatörünü tercih eden Y kuşağı ve iphone marka akıllı telefonu tercih eden Y kuşağı birbirine daha yakındır. Vodafone mobil telefon operatörünü tercih eden Y kuşağı ve LG, Samsung, General Mobile ve Sonymarka akıllı telefonları tercih eden Y kuşağı birbirine daha yakındır. Avea/Türk Telekom mobil telefon operatörünü tercih eden Y kuşağı ve Vestel, Lenovo, Nokia, Huawei veASUSmarka akıllı telefonları tercih eden Y kuşağı birbirine daha yakındır. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Tüketici,Tüketici Araştırması,Marka Tercihi,İstatistiksel Yöntemler en_US
dc.title Uyum analizi kullanarak Y kuşağı akıllı telefon kullanıcılarının tüketici davranışlarının anlaşılması: Bursa örneği en_US
dc.type article en_US
dc.contributor.authorID TR157377 en_US
dc.relation.journal M U Iktisadi ve Idari Bilimler Dergisi en_US
dc.identifier.volume 39 en_US
dc.identifier.issue 1 en_US
dc.identifier.startpage 257 en_US
dc.identifier.endpage 280 en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account