Show simple item record

dc.contributor.authorAyaydın, Abdullah
dc.date.accessioned2014-07-16T06:59:38Z
dc.date.available2014-07-16T06:59:38Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1300-8889
dc.identifier.urihttp://dspace.marmara.edu.tr/handle/18832014/1011
dc.description.abstract21.Yüzyıl görsel sanatlar eğitimi açısından değişim ve gelişme çağı olacaktır. Çok yönlü verilen bir sanat eğitimi ile dış dünyayı algılaması değişen bireyin; daha yaratıcı, kendine güvenen, üretici, çevresini olumlu yönde değiştirmeye ve yeni biçimler vermeye çalışan biri olacağı düşünülmektedir. Bütün bu özellikleri bireye kazandıracak olan öğretmen, sanat eğitimi konusunda çok etkili bir role sahiptir. Başka bir deyişle, nitelikli sanat eğitimcilerinin yetişmesinde nitelikli bir lisans eğitimi süreci önemli ve gerekli bir etkenedir. Bu yüzden sanat eğitimcilerinin görev ve sorumlulukları lisans düzeyinden ilköğretim düzeyine kadar oldukça önem arz etmektedir. Ancak, Türkiye ‘de Resim İş Öğretmenlerinin yetiştirilmelerinde bazı sorunlar yaşanmaktadır. Bu sorunlar oldukça çeşitlidir ve nitelikli sanat eğitimcisinin yetişmesine engel olmaktadır. Sorunların bazıları yüzeysel ve değişken olmakla birlikte bazıları köklü çözüm gerektiren düzeydedir. Türkiye’nin geleceğinde etkin roller alacak resim-iş öğretmeni adaylarının eğitiminde karşılaşılan sorunların giderilmesi gerekmektedir. Bu çalışmada, Güzel Sanatlar Eğitimi Resim-İş Öğretmenliği Anabilim Dallarının sorunları ele alınmış ve bazı çözüm önerileri sunulmaya çalışılmıştır.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherMarmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.titleGüzel sanatlar eğitimi resim-iş öğretmenliği anabilim dallarının sorunları ve çözüm önerilerien_US
dc.typeArticleen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record