Show simple item record

dc.contributor.authorTokat, Latif
dc.date.accessioned2014-07-18T13:49:26Z
dc.date.available2014-07-18T13:49:26Z
dc.date.issued2005
dc.identifier.issn1302-4973
dc.identifier.urihttp://dspace.marmara.edu.tr/handle/18832014/1502
dc.description.abstractSanat, ahlâk ve din kutsalın tezahür ettiği üç aşkın alandır. Kutsal dinde doğrudan, ahlâk ve sanatta ise dolaylı olarak ifşâ olur. Dinde nihâice bağlanma, ahlâkta şartsız emre uyma, sanatta ise, tabiatta bulunanın ötesine gitme arzusu, insanın aşkın alana açılan üç boyutu olarak görülebilir. Bir fenomen olarak .sanat niçin vardır?. sorusu sanatın, sonuçlarından ve nasıllığından hareketle tanımlanabilir. Bu durumda onu, ahlâka, pratik faydaya, toplumsal yarara, ruh sağlığına olan katkısına ve hatta dinî amaçlara hizmet etmeye indirgeyerek açıklamak ve tanımlamak mümkündür. Ancak sanat ontolojisi açsından bakıldığında hala .sanat niçin vardır?. sorusu cevaplandırılmış olmamaktadır. İnsanî bir fenomen olarak sanat transandantaldır. Sanatın, hiçbir şeye indirgenemeyen yapısı ve ondaki var olanın ötesine gitme çabası aşkın bir boyuta sahip olduğunu göstermektedir. İçeriği ne olursa olsun bütün tarzlarıyla sanat, salt var olması açısından gerçekte transandantal bir boyutun ifşasıdır. Bu anlamda sanat başka türlü ifade edilemeyenin ifade biçimidiren_US
dc.language.isootheren_US
dc.publisherMarmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.subjectSanat, din, kutsal, ifşâ, ekspresyonizm, Hegel, Heidegger, Tillichen_US
dc.titleSanat kutsalın ifşâsı mıdır?en_US
dc.typeArticleen_US
dc.contributor.authorIDTR49978


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record