Show simple item record

dc.contributor.authorSaraç, Cemal
dc.date.accessioned2014-07-21T07:37:11Z
dc.date.available2014-07-21T07:37:11Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn2006
dc.identifier.urihttp://dspace.marmara.edu.tr/handle/18832014/1524
dc.description.abstractYapılan bu çalıșmada Türk dili ve edebiyatı öğretmeni adaylarının lisede okutacakları dersleri üniversite eğitiminde görüp görmedikleri, alanda kendilerini ne derece yeterli buldukları ve lisans dersleri ile ilgili önerilerinin tespiti amaçlanmıștır. Bu amaç doğrultusunda öğretmen adaylarına, mezun oldukları lise, 3,5 yıllık eğitimleri sırasında lisede okutacakları derslerden hangilerini gördükleri, bu dersler konusunda kendilerini ne kadar yeterli buldukları, lisede okutacakları dersler açısından en yararlı ve yararsız görülen dersler ve tavsiye edecekleri dersler ile ilgili soruları içeren bir anket verilmiștir. Anketlerin frekans ve yüzdeleri Microsoft Excel 2003’ten yararlanılarak bulunmuștur. Elde edilen veriler, ilgili çalıșmalar da taranarak yorumlanmıș ve öneriler getirilmiștir. Çalıșmanın sonucuna göre öğretmen adaylarının, hızlı okuma teknikleri, vücut dili, yazı sanatı gibi bazı dersleri hiç görmedikleri; diksiyon, bilgisayar, drama gibi mesleki açıdan çok önemli olan dersleri de görenlerin sayısının az olduğu görülmüștür. Bu bulgular ıșığında Türk dili ve edebiyatı öğretmenliği programları için bazı öneriler sunulmuștur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMarmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.subjectTürk dili ve edebiyatı öğretmeni adayı, program, alan bilgisi, yeterliliken_US
dc.titleTürk dili ve edebiyatı öğretmen adaylarının alan bilgilerine ve alan eğitimi derslerine yönelik değerlendirmelerien_US
dc.title.alternativePre-service Turkish language and literature teachers evaluations related to their content knowledge and lessons of field education
dc.typeArticleen_US
dc.contributor.authorIDTR173489


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record