Show simple item record

dc.contributor.authorÜnal, Sevtap
dc.contributor.authorErciş, Aysel
dc.date.accessioned2014-07-22T08:59:02Z
dc.date.available2014-07-22T08:59:02Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1300-7262
dc.identifier.urihttp://hd1.handle.net/11424/1660
dc.description.abstractTüketici satın alma davranışı oldukça karmaşık bir süreçtir. Satın alma eylemini gerçekleştirirken tüketici, birçok iç ve dış etkenin iştiraki ile kararlarını alır. Tüketicinin problem çözme şekli ve seçtiği yöntem bir tarz geliştirmesini sağlar. Geliştirilen bu tarz, tüketicinin temel satın alma kararına yönelik tutumlarını açıklar ve istikrarlıdır. Tüketicinin satın alma tarzının gelişmesinde kişiliğinin, yaşam şeklinin, değerlerinin önemli katkısı vardır. Kişinin hayatının her döneminde ve her boyutunda davranışlarına yön veren bir güç olarak ifade edilen değerler, günlük hayatını biçimlendirirken, tüketici olarak karar alma sürecini de belirlemektedir. Bu özellikleri dolayısıyla kişisel değerler ve satın alma tarzları, tüketici davranışını etkileyen önemli değişkenler olarak ifade edilmektedir. Bu çalışmada tüketiciler, kişisel değerleri ve satın alma tarzları açısından homojen alt gruplara ayrılmaya ve benzer satın alma tarzı ve kişilik değerlerine sahip segmentler tanımlanmaya çalışılmıştır. Araştırmanın ana kitlesini Erzurum merkez ilçede yaşayan tüketiciler oluşturmuştur. Yapılan analiz sonucu tüketicilerin satın alma tarzları ve kişisel değerleri açısından beş gruba ayrıldıkları tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.subjectSatın Alma Tarzı, Kişisel Değerler, Pazar Bölümlemeen_US
dc.titlePazarın satın alma tarzlarına ve kişisel değerlere göre bölümlendirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.contributor.authorIDTR47280
dc.contributor.authorIDTR4613


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record