Show simple item record

dc.contributor.authorKeskiner, Emine
dc.date.accessioned2014-07-23T11:45:47Z
dc.date.available2014-07-23T11:45:47Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1302-4973
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11424/1746
dc.description.abstractDin eğitim ve öğretiminin nasıl yapılacağı konusu ülkemizde ve dünyada en çok tartışılan konulardan biridir. Tartışma, daha çok insan hakları bağlamında cereyan etmektedir. Uluslar arası insan hakları sözleşmelerinin ilgi maddelerinin ve uluslar arası mahkemelerin devlet okullarındaki din dersleriyle ilgili almış olduğu kararların tartışmalarda önemli referanslar olmaları nedeniyle, bu makalede ilk olarak uluslar arası belgelerdeki din ve vicdan özgürlüğü ile ilgili maddelere yer verilmiştir. Bu çerçevede insan haklarına uygun bir din eğitimi ve öğretiminin nasıl olması gerektiği yönündeki genel kabuller üzerinde durulduktan sonra, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleriyle ilgili ülkemizdeki tartışmalara geçilmiştir. Bu tartışmalar Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi'nin 2007'dcki kararı ve Tarih Vakfı'nın "Ders Kitaplarında İnsan Hakları Projesi"ndeki sonuçlarla sınırlı tutulmuştur. Sonuçta ise tartışmalara nasıl son verilebileceği ile ilgili öneride bulunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMarmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.subjectİnsan hakları, Uluslararası insan hakları sözleşmeleri, din ve vicdan özgürlüğü, din hakkında öğrenme, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersleri.en_US
dc.titleBir insan hakları meselesi olarak din kültürü ve ahlak bilgisi derslerien_US
dc.contributor.authorIDTR173520


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record