Show simple item record

dc.contributor.authorOzay, Mehmet
dc.date.accessioned2014-08-08T20:42:11Z
dc.date.available2014-08-08T20:42:11Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1302-4973
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11424/2364
dc.description.abstractBu makalede, Malaya’da Müslüman Malay toplumunda önemli bir eğitim kurumu olarak işlev gören ve Kur’an Okulları veya Kur’an Sınıfları adıyla bilinen geleneksel dini eğitim kurumları ile İngiliz sömürge yöneticilerinin inisitayif ile hayata geçirilen Malay Okulları arasındaki ilişki ele alınmaktadır. 19. yüzyıl ilk yarısından itibaren gerek Thomas Stamford Raffles, Frank Swettenham ve Richard J. Wilkinson gibi yöneticilerin bireysel inisiyatifleri, gerekse sömürge yönetiminin eğitim politikası vasıtasıyla hayata geçirilen Malay Okulları, geleneksel eğitim kurumlarının dönüşümünü hedeflemesi dolayısıyla Malay toplumu genelinde dikkat çekici sosyo-kültürel değişimlerin hazırlayıcısı olduğu görülür. Bir sosyal mühendislik çabası olarak da değerlendirilebilecek olan geleneksel Malay eğitim sistemi çeşitli boyutları ile ele alınmaktadır.en_US
dc.language.isoenen_US
dc.publisherMarmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.subjectKur’an okulları/sınıfları, Malay dili, Thomas Stamford Rafflesen_US
dc.titleA Brief Overview: Breaking of Islamic tradition of education in Malayaen_US
dc.typeArticleen_US
dc.contributor.authorID


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record