Show simple item record

dc.contributor.authorYazıcı, Hakkı
dc.contributor.authorBulut, Ramazan
dc.contributor.authorAktürk, Volkan
dc.date.accessioned2014-08-22T12:36:21Z
dc.date.available2014-08-22T12:36:21Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn21477825
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11424/2716
dc.description.abstractÖntest – sontest kontrol gruplu model kullanılarak yürütülen bu araştırmanın amacı, ilköğretim 6.sınıf Sosyal Bilgiler dersi ‘Yeryüzünde Yaşam’ ünitesinde öğrencilere verilmesi gereken temel becerilerden mekânı algılama becerisinin animasyon ve dijital harita (sayısal harita) kullanılarak geliştirilmesidir. Araştırmanın evrenini 6. sınıf öğrencileri, örneklemini ise Afyonkarahisar il merkezinde yer alan Atatürk İlköğretim Okulu’na 2011–2012 eğitim öğretim yılında devam eden 6/B ve 6/D sınıfı öğrencileri oluşturmuştur. Araştırma için gerekli olan veriler tarafımızdan geliştirilen ve geçerlilik ve güvenirlilik çalışmaları yapılan 24 maddelik bir başarı testi geliştirilmiştir. Başarı testinden elde edilen verilerin normal dağılıma uygun olmaması deney ve kontrol gruplarında yeterli sayıda verinin yer almaması nedeniyle non-parametrik testler uygulanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilere göre animasyon ve dijital harita kullanımının deney gurubundaki öğrencilerin akademik başarıları kontrol gurubuna göre yüksek çıkmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMarmara Coğrafya Dergisien_US
dc.subjectSosyal Bilgiler, animasyonlar, dijital haritalar, mekânı algılama becerisien_US
dc.titleSosyal bilgiler dersinde animasyon ve dijital harita kullanımının öğrencilerin mekânı algılama becerilerine yönelik etkilerien_US
dc.title.alternative(The effects of the use of animations and digital maps in social studies on students’ spatial perception skills)
dc.typeArticleen_US
dc.contributor.authorIDTR41204en_US
dc.contributor.authorIDTR41572en_US
dc.contributor.authorID


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record