Show simple item record

dc.contributor.authorKaçar, Halil İbrahim
dc.date.accessioned2014-10-16T12:04:17Z
dc.date.available2014-10-16T12:04:17Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1302-4973
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11424/3334
dc.description.abstractBu makale, yabancı dil öğretiminde başarılı bir okuma-anlama dersinin temel parametrelerinin neler olduğunu konu edinmektedir. Genelde yabancı dil öğretimi, özelde ise Arapça öğretiminde ideal bir okuma-anlama dersinin nasıl işlenmesi gerektiğini tartışmaktadır. Öğretmen merkezli, pasif ve statik olan klasik okuma-anlama dersi yerine, modern dil öğretiminde benimsenen öğrenci merkezli, etkileşimsel (interactive), hareketli ve modern bir okuma anlama dersinin temel esaslarını ve ipuçlarını ortaya koymaya çalışmaktadır. Başarılı bir okuma-anlama dersi, öğrenciyi, okuma eyleminin hedefi olan ‘anlam’a en sağlıklı yoldan götüren derstir. Bu gerçekten hareketle, öğrencinin söz konusu ‘anlam’a ulaşma sürecine aktif olarak iştirak etmesi için, makalede, ağırlıklı olarak bilinmeyen sözcüklerin anlamını bağlamdan çıkarma (using context clues to understand vocabulary), yüzeysel okuma ve gözden geçirme (scanning and skimming) gibi okuma stratejileri üzerinde daha yoğun durulmuştur. Ayrıca ilk ve orta kurlardaki okuma-anlama sürecinde sesli okumanın nasıl yönetileceği ve temel esasları tartışılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMarmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.subjectOkuma, anlama, okuma stratejileri, anlamı tahmin, konteks, yoğunlaşma, sesli okuma, sessiz okumaen_US
dc.titleArapça öğretiminde ideal bir okuma-anlama becerisi üzerineen_US
dc.typeArticleen_US
dc.contributor.authorIDTR173166


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record