Show simple item record

dc.contributor.authorŞENCAN, Nazlı
dc.contributor.authorUYAR, Metin
dc.date.accessioned2015-08-18T12:06:56Z
dc.date.available2015-08-18T12:06:56Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11424/4000
dc.description.abstractBu çalışma, ilaç ve eczacılık hizmetleri ile ilgili Sivil Toplum Kuruluşlarında (STK) görev alan eczacı ve hekimlerin direktt hastaya yönelik ilaç reklamlarına bakış açısını hasta hakları bağlamında tanımlamak amacı ile gerçekleştirilmiştir. Yöntem: Sağlık hizmeti sunucularının görüş ve bakış açısını tespit edebilmek için kalitatif (niteliksel) araştırma yöntemlerinden biri olan odak grup görüşme yöntemi tercih edilmiştir. 2012 yılı yaz ve sonbahar aylarında, çoğunluğu serbest eczacı, ilaç firmasında çalışan eczacı ve ilaç firmasında görev yapan hekimlerin oluşturduğu, sivil toplum kuruluşlarında görev yapan sağlıkçılar ile üç farklı gurup ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Katılımcıların kurumlarından bağımsız olarak, direktt tüketiciye yönelik ilaç reklamları hakkında neler düşündükleri, yarı yapılandırılmış sorular ile anlaşılmaya çalışılmıştır. Sesli ve görüntülü kayıtlar alınmış, herbiri yaklaşık 1-2 saat süren görüşmelerin çözümlemeleri üzerinden değerlendirmeler gerçekleştirilmiştir. Bulgular: Bu önçalışmada üç farklı gurup ile yaklaşık 20 kişi ile görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Sağlık mesleği mensupları olan hekim ve eczacıların, direktt tüketiciye yönelik ilaç reklamlarının hastanın sağlığına ve hasta haklarına zarar verebileceği düşüncesinde oldukları anlaşılmıştır. Sonuç: İlaç endüstrisi ve eczacılık mesleğinin temsil eden Sivil Toplum Kuruluşları’nda (STK) görev yapan hekim ve eczacıların, direktt tüketiciye yönelik ilaç reklamları konusunda ilacın üreticisi, ithalatçısı, depocusu, eczacı, doktor, toplum temsilcileri, ödeyen kurumlar ve resmi otoritenin bir masaya oturarak, tartışması ve uzlaşması gerektiğini vurgulamışlardır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.subjectİlaç reklamları, eczacı, niteliksel araştırma, hasta haklarıen_US
dc.titleHasta hakları bağlamında direkt tüketiciye ilaç reklamları üzerine kalitatif bir çalışmaen_US
dc.typeArticleen_US
dc.contributor.authorIDTR26282en_US
dc.relation.journalMarmara Pharmaceutical Journalen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage164en_US
dc.identifier.endpage176en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record