Show simple item record

dc.contributor.authorKÖSE, İsmail İrfan
dc.contributor.authorGÜNEŞ, Gülsen
dc.contributor.authorÖZÇELİKAY, Gülbin
dc.date.accessioned2015-09-09T08:11:56Z
dc.date.available2015-09-09T08:11:56Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11424/4031
dc.description.abstractBu çalışmada marka kişilikleri ile ilgili fonksiyonlar ayrı ayrı değerlendirilerek Ankara il merkezinde bulunan eczanelerin marka kişilikleri belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmanın gerecini, Ankara il merkezinde eczanelere gelen faydalanıcılara uygulanan 329 tane anket formu oluşturmaktadır. Çalışmanın sonuçlarına göre faydalanıcılar eczanelerini marka kişilikleri alt başlıklarından sağlıklı, samimi, dürüst, güvenilir, çalışkan, kendinden emin, başarılı ve nazik olarak tanımlamaktadır. Ayrıca faydalanıcıların eczanelerini eşsiz ve tek (vazgeçilmez) olarak görmedikleri gözlemlenmektedir. Çalışma sonucunda elde edilen veriler arasında dikkat çekici sonuçlar vardır. AVM eczaneleri, “yetenek” ve “görünüm” marka kişilik boyutları yönünden semt eczanelerinden, cadde üzeri eczanelerden ve reçete kaynağına yakın bulunan eczanelerden anlamlı bir şekilde farklıdır. Ayrıca faydalanıcılar tarafından yaş, cinsiyet, gelir düzeyi, eğitim durumu ve meslek gibi demografik özellikler yönünden de eczanelerin marka kişilik boyutları farklı değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, Eczaneler; küçük işletmeler olmalarına rağmen marka kişilikleri bulunmaktadır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.subjectEczane, Marka, Marka kişiliği, Marka Kişiliği Boyutları.en_US
dc.titleSerbest eczanelerde marka kişiliğien_US
dc.typeArticleen_US
dc.contributor.authorIDTR110565en_US
dc.contributor.authorIDTR4160en_US
dc.relation.journalMarmara Pharmaceutical Journalen_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage238en_US
dc.identifier.endpage245en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record