Show simple item record

dc.contributor.authorCop, Ruziye
dc.contributor.authorAkpınar, İlknur
dc.date.accessioned2017-01-19T07:48:10Z
dc.date.available2017-01-19T07:48:10Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11424/5037
dc.description.abstractŞehir halklarının daha refah bir seviyede yaşamalarını sağlamak isteyen şehir yöneticileri, şehrin tüm özelliklerini avantaja dönüştürmek istemektedirler. Bu sebeple, şirketlerin marka olma çalışmalarının, ürünlerine avantaj sağladıklarını fark eden şehir yöneticileri, aynı avantajlara sahip olmak için markalaşma çalışmalarını başlatmışlardır. Bu çalışma ile günümüzde oldukça gündemde olan şehirlerin markalaşma sürecinde, üniversite öğrencilerinin bulundukları yer ile ilgili marka şehir algısının ortaya konması hedeflenmiştir. Çalışma Bolu, Düzce, Sakarya ve Kocaeli şehirlerinde gerçekleştirilmiştir. Bunun sebebi ise bu illerin İstanbul, Ankara illeri arasında ve şehirlerin kalkınması amacıyla kurulan Doğu Marmara Kalkınma Ajansı üyeleri olmalarıdır. Üniversite öğrencilerine ait demografik özellikler ile şehrin mevcut durumu, şehir yönetiminden beklentileri, şehir ile ilgili farkındalıkları ve şehrin markalaşmasına destek olmaları konuları incelenmiştir. Ayrıca öğrencilerin okudukları şehir ile ilgili daha öncesinde bilgilerinin olup olmadığı, var ise bu bilgilerin neler olduğu, bu bilgilere nereden ulaştıkları, şehirle ilgili gelişmelerden ne kadar haberdar oldukları ve bunları nasıl karşıladıkları gibi bilgilere de ulaşılmaya çalışılmıştır. Bu şehirlerde bulunan Abant İzzet Baysal Üniversitesi (Bolu), Düzce Üniversitesi (Düzce), Sakarya Üniversitesi (Sakarya) ve Kocaeli Üniversitesi (Kocaeli) öğrencilerine uygulanan toplam 1149 adet anket değerlendirilmeye alınmıştır. Elde edilen veriler, SPSS ortamına aktarılmış ve yüzde analizi, faktör analizi ve Tukey testi uygulanmıştır. Sonuç olarak öğrencilere bulundukları şehir ile ilgili özellikleri hakkında bilgi verip tanıtılması ayrıca görüş ve düşüncelerinin dikkate alınması, öğrencilerin üzerinde olumlu bir izlenim bırakacak ve şehri daha iyi benimsemelerini sağlayacaktır. Şehirlerin markalaşması hem merkezi yönetimin hem yerel yönetimin hem de halkın birlikte çalışmasıyla gerçekleşecek bir süreçtir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMarka, Markalaşma, Şehir Markalaşması, Marka Özvarlığı ve Unsurları, Tüketici Davranışıen_US
dc.titleÖğrencilerin şehirlerin markalaşmasına yönelik algılarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.authorIDTR127606en_US
dc.relation.journalMarmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.identifier.volume36en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage69en_US
dc.identifier.endpage88en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record