Show simple item record

dc.contributor.authorCoşkun, Muhammed
dc.date.accessioned2017-02-06T08:37:29Z
dc.date.available2017-02-06T08:37:29Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11424/5165
dc.description.abstractAhzâb 33/72-73. âyetlerinde anlatılan “emanetin arz edilmesi” tefsir geleneğinde farklışekillerde anlaşılmıştır. Önce Zeccâc (ö. 311/923), Matürîdî (ö. 333/944) ve Nehhâs (ö. 338/949) tarafından ifade edilen, daha sonra Zemahşerî (ö. 538/1143) tarafından delillendirilerek öne çıkarılan bir yorum, sonraki tefsir geleneği üzerinde çok etkili olmuş görünmektedir. Özellikle emanetin sunulması (arz) ve yüklenilmesine (haml) ilişkin ifadelerin mecaza hamledilmesi yaygın bir kabul görmüştür. Zemahşerî’nin yorumu, diğer yorumlar karşısında güçlü bir argümantasyona sahip olsa da kusursuz değildir. Bu yazıda âyetin tefsirindeki ihtilaf noktalarını özetledikten sonra Zemahşerî’nin yorumunda başarılı bir şekilde cevaplandırılmadığı düşünülebilecek soruları sormaya, meseleyi bu yönüyle tartışmaya çalışacağız.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEmânet, Akıl, İtaat, Zemahşerî. Delillendirmeen_US
dc.titleZemahşerî tefsirinde emanet âyetien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.authorIDTR159409en_US
dc.relation.journalMarmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.identifier.volume50en_US
dc.identifier.issue50en_US
dc.identifier.startpage5en_US
dc.identifier.endpage22en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record