Show simple item record

dc.contributor.authorSayılgan, Emine
dc.date.accessioned2017-03-27T11:45:18Z
dc.date.available2017-03-27T11:45:18Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11424/5425
dc.description.abstractMedya sektöründe özellikle 1980’den sonra yoğun bir rekabet yapısı oluş- muştur. Medya araçları arasında olu- şan rekabetin ortaya çıkış sebepleri; iletişim araçlarına sahip olma iste- ği, güç ve medya karlarını ele geçirme düşüncesidir. Son 20-25 yıl içinde yaşanan satın alma ve birleşmelerle medya sahipleri ve grupları daha da büyü- düler ve küçük medya işletmelerinin durumlarını zora soktular. Medya araçları- nın ekonomik büyüme ve teknolojik gelişme sonucunda elde ettikleri güç, onları kuralları koyan konumuna getirmiştir. Bu gerçeklerden hareketle, bu çalışmada medya sektörünün büyüme şekilleri, birleşme ve satın almalar, oligopol olgusu, rekabeti meydana getiren değişkenler, yasal düzenlemeler ve medyaya giriş engelleri incelenmiştir. Ayrıca medya sektörünün rekabet gücü ve bu gücün kaynağı analiz edilmeye çalışılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMedya sektörü, rekabet, medya büyümesi, giriş engelleri.en_US
dc.titleMedya sektöründe rekabet olgusu ve medyaya giriş engellerien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.authorIDTR13395en_US
dc.relation.journalMarmara İletişim Dergisien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue15en_US
dc.identifier.startpage79en_US
dc.identifier.endpage89en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record