Show simple item record

dc.contributor.authorADIGÜZEL, Esra
dc.contributor.authorTINAZ, Cem
dc.contributor.authorALPULLU, Aytekin
dc.date.accessioned2017-03-31T08:23:43Z
dc.date.available2017-03-31T08:23:43Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11424/5440
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, spor örgütlerinin kurumsal iletişim çalışmalarına açıklık getirilerek daha net anlaşılması sağlandıktan sonra futbol, basketbol ve voleybol branşlarında yapılan uygulamaların değerlendirilmesini kapsamaktadır. Bu doğrultuda yapılan literatür taramasının ilk aşamasında kurumsal iletişim ile ilgili temel unsurlar ele alınmıştır. Kurumsal iletişim kanalları ve tercih edilen araçlar başlığı incelenmiştir. Diğer aşamalarda ise daha detaya inilerek kurumsal iletişimin boyutları ve paydaşları hakkında kapsamlı bilgi verilmiştir. İç iletişimde üst yönetim, yönetim kurulu ve çalışanların görev alanları belirtilerek özellikle basketbol ve voleybol branşlarında yönetim kurulu ele alınmıştır. Dış iletişim de ise medya, pazarlama, sponsorluk/ kanallar/platformlar detaylandırılmıştır. Üçüncü bölümde ise iç ve dış paydaşlar irdelenmiştir. İç paydaşlarda teknik direktör, antrenörler, personel, sporcular, hakemler incelenmiş, dış paydaşlarda ise taraftarlar, spor vakıfları, devlet ve diğer otoriteler ile kuruluşlar hakkında bilgi verilerek bu bölüm tamamlanmıştır. Bu çalışmada yüz yüze görüşme tekniği ve nitel inceleme yöntemi tercih edilmiştir. Bundan dolayı futbol, basketbol, voleybol branşlarında başarılı olan 6 spor kulübünün kurumsal iletişim faaliyetleri ele alınmıştır. Yapılan çalışma sonucunda, spor kulüplerinin bu alanda önemli faaliyetlerde bulunduğunu ancak yeterli düzeyde bütçe ayrılmadığını, karşılaşılan engel ve problemlerin üstesinden gelmek adına yapılan uygulamalar da yetersiz kalındığı sonucuna varılmıştır. Bu bağlamda spor kulüplerinin kurumsal imajlarını yaratabilmek adına daha profesyonel çalışmalar içerisine girmeleri gerekmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor Kulübü, Kurumsal İletişim, İmajen_US
dc.titleTürk spor örgütlerindeki kurumsal iletişim çalışmalarının incelenmesi: Futbol, basketbol, voleybol branşları örneğien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.authorIDTR20346en_US
dc.contributor.authorIDTR189590en_US
dc.relation.journalMarmara Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisien_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage14en_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record