Show simple item record

dc.contributor.advisorMahmut Oktayen_US
dc.contributor.authorÖzdemir, Hilal Özdenen_US
dc.date.accessioned2019-03-18T15:12:35Z
dc.date.available2019-03-18T15:12:35Z
dc.date.issued2003en_US
dc.identifier.urihttps://katalog.marmara.edu.tr/eyayin/tez/T0048906.pdfen_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11424/8180
dc.description.abstractGünümüzün rekabet ortamında, firmalar, kendilerini en etkili biçimde tanıtmak için çeşitli iletişim faaliyetlerinde bulunmaktadırlar. Bu faaliyetlerden birisi olan sponsorluk, bir halkla ilişkiler uygulaması olarak, işletmelerin hedef kitleleri ile iletişim kurmalarını ve toplumsal sosyal sorumluluğa sahip olduklarını kanıtlamalarını sağlayan önemli bir iletişim çabasıdır. Tüm sponsorluklar arasında ise spor sponsorlukları, sporun popülaritesi ve insanların büyük bir kısmı tarafından ilgi görmesi sebepleri başta gelmek üzere diğer birçok sebepten dolayı, her sene artış göstermektedir.Başta, firmaların kurumsal (halkla ilişkiler) amaçlarından olan kurum imajı oluşturmak ve kurum farkındalığı yaratmak gibi amaçları olan spor sponsorluğunun, pazarlama ve medya amaçları da bulunmaktadır. Asli(ana) sponsorluk, yardımcı(yan) sponsorluk ve resmi malzeme tedarikçiliği olmak üzere üç kategorisi bulunan spor sponsorluğunun, ayrıca, bireysel sponsorluk, spor takımlarının sponsorluğu, spor organizasyonlarının sponsorluğu gibi çeşitleri de mevcuttur. Spor sponsorluğu, tüm sektörlerden firmalar tarafından uygulanabilecek olan ve genellikle firmalar açısından başarılı sonuçları olan bir sponsorluk çeşididir. Ancak, spor sponsorluğunun başarılı olabilmesi için iyi bir şekilde planlanması ve yönetilmesi gerekmektedir. Firmaların, spor sponsorluğu uygulamalarında etkinlik sağlayabilmeleri için, analiz süreci, amaçların oluşturulması, hedef kitlelerin belirlenmesi, sponsorluk stratejilerinin oluşturulması, spor sponsorluğunun uygulanması ve sponsorluk etkinliğinin değerlendirilmesi/ölçümlenmesi gibi süreçler gerekmektedir.Bu çalışma ile, bir halkla ilişkiler uygulaması olan spor sponsorluğu genel olarak ele alınmış, spor sponsorluklarının başarılı olabilmesi için gerekli olan süreçlerden bahsedilmiş ve tezin en son kısmı olan uygulama kısmında ise, Türkiye'de spor sponsorluğunu başarı ile uygulayan üç büyük firmanın spor sponsorluğu faaliyetleri ve uygulamaları incelenmiştir. Corporations are in a very strong competition in today's world and they perform several communication activities to introduce themselves to the public. Sponsorship is one of those activities. It's an important communication activity which enable the corporations to communicate with their target markets and to show that they have social responsibility. Sports sponsorship is the most preffered kind of sponsorship and ıt can be observed that the number of sports sponsorship proposals increase year by year. This has a lot of reasons like the popularity of sports and the interest of nearly the whole people to the sports. By sponsroring sports; corporations firstly achieve their corporate (public relatıons) aims; then marketing and media aims. Sports sponsorship has three categories. Those are primary sponsorship, subsidiary sponsorship and formal stuff supplier. Sports sponsorship has three kinds as well as three categories. Those are, individual athlete sponsorship, sports teams sponsorship and sports events/organisations sponsorship. Sports sponsorship is a kind of sponsorship which can be undertaken by corporations from all sectors and it has very sucessful results for the corporations but ıt has to be planned and organized well for its effectiveness for the corporations. Some processes are needed for this. Those processes are analysing, assining the aims and the target markets, planning the sports sponsorship, applying the sponsorship and measuring the effectiveness of the sports sponsorship. By this thesis, sports sponsorship as a public relatıons activity is discussed including the processes needed for sports sponsorship to be effective. In the last part of the thesis, that's the practice part, the sports sponsorship facilities of the three big corporations in Turkey is examined.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMarmara Üniversitesien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.titleHalkla ilişkiler çalışmaları içinde spor sponsorluğunun yeri ve bir uygulamaen_US
dc.typeYüksek Lisansen_US


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record